Tjenesten innebefatter vanlige hverdags/brukstekstiler. Det vil si tøy som i følge vaskeanvisningen kan vaskes på mellom 30-90 grader, som skal tørkes i trommel eller som tørkes hengende, og som ikke krever annen behandling/finishiering som f.eks flekkfjerning og press/stryking.

Eksempler på tekstiler som krever ekstra behandling: Dress, gardiner, duker, overmadrasstrekk m.m…. Alle løse plagg og tekstiler som krever slik behandling kan selvfølgelig leveres inn med hverdags/brukstekstiler, men vil da bli fakturert ved siden av tjenesten i henhold til egen prisliste.

  • Vår prosess påser at klærne dine ikke blir blandet med andre sine klær.
  • Tøy som er strøket/presset kommer levert på kleshenger dekket med beskyttelsesplast.
  • Alle plagg/tekstiler behandles etter vaskeanvisning.
  • Plagg som ikke har vaskeanvisning blir vasket på kundens eget ansvar, men behandles i den mest skånsomme/mildeste vask.
  • Vi dekker ikke slitasjeskader.
  • Feil eller mangler som er påført hos oss vil bli erstattet etter erstatningstabell utarbeidet av Norsk Renseri- og Vaskeriforening (NRV) og Forbrukerrådet.
  • Eventuelle skader som oppstår selv om plagget/tekstiler er behandlet etter vaskeanvisning er en kjøpsklage/reklamasjon rettet mot forhandler, og ikke mot vaskeriet.
  • Dette kan være skader/mangler som løse deler, glidelåser, m.m.
  • Alle synlige skader blir registrert hos oss ved hjelp av høyoppløselig kamera.

Vaskebudet.no er en komplett tjeneste som tilbyr henting og levering av klesvask, og andre tekstiler hjem på døren. 

1.1 Våre faste priser på enkeltlevereranser og pakkeløsninger inneholder: henting, vask, tørk, bretting og levering på døren av tekstiler og klær som kan vaskes på 30, 40, 60 eller 90 grader, som kan tørkes hengende eller i trommel, og som ikke krever annen særskilt behandling eller finishiering. (Eksempler på tekstiler som krever særskilt behandling: Dresser, tepper, skinn, skjorter m.m..) Disse tekstilene kan leveres fraktfritt sammen med den vanlige tjenesten som innebefatter klesvask, men behandlingen blir prissatt/fakturert i henhold til egen prisliste. For å levere dette kan du enten putte disse tekstilene i en egen pose oppi sekken sammen med ditt vanlige skittentøy og levere dette samtidig som de faste avtalte hentedagene. Eller du kan levere det ved siden av til vår uniformerte sjåfør ved avtalt hentetid.

Du kan også kun bestille behandling av rensetøy og tekstiler. Her betaler du etter gitt prisliste for renseritjenester, og frakt tilkommer på kr 79,-. Minimum pris å betale er kr 399,- pr oppdrag inkludert frakt. Ved innlevering av tekstiler for behandling over kr 600,- er frakten inkludert i prisen.

1.2 Dine klær er like viktige for oss som for deg. Fra Vaskebudet.no skal du alltid få tilbake dine leverte klær og løse tekstiler. Dine klær blir behandlet individuelt og blandes ikke med andres tøy. De skal også være like hele som da du leverte dem fra deg. Vi har profesjonelle ansatte med lang fartstid i faget, og maskiner og utstyr av øverste kvalitet som sikrer en god kvalitet på det vi leverer. Vår vask og rens er både miljøvennlig og allergivennlig. Vi har profesjonelle vaskemidler som er skånsomt mot plaggene, men som er utviklet for å ta de fleste normale flekker. Veldig/spesielt skitne plagg – som f.eks klær med grønske og mye fett – blir ikke behandlet på annen måte så lenge de ligger  løst i sekken sammen med resten av det vanlige skittentøyet. Vi kan da ikke garantere at slike flekker er borte etter vask. Se 1.4

1.3 Tilbehør som dressposer og kleshengere m.m ønskes ikke at leveres inn sammen med tekstilene. Tilbehør merkes ikke ved levering og kan da ikke garanteres at blir tilbakelevert til kunde. Ved tilbehør som sitter fast på plaggene, som f.eks sølvtøy til bunader o.l. kan dette leveres inn på eget ansvar. Da dette tilbehøret ikke kan gjennomgå renseprosessen må vi fysisk sprette sømmer og fjerne disse fra plaggene. Vi kan tilby å sy disse tilbake på plaggene når prosessen er ferdig, men dette vil da faktureres ekstra i forhold til rensen , og etter avtale/prisliste. Tilbehør som sitter fast i – og fysisk må fjernes fra tekstiler som gjennomgår en renseprosess, vil bli lagt i egnede poser og levert sammen med det ferdig behandlede tekstilet. Vi tar ikke ansvar for manglende verdisaker som er ødelagt eller er blitt borte under våre behandlingsprosesser. Oppdager vi verdisaker i lommer o.l vil disse selvfølgelig bli returnert til kunden sammen med tekstilene ved neste avtalte leveringstidspunkt. Alle klær og plagg som krever særskilt behandling eller finishiering/press blir levert på egne trådhengere dekket med beskyttelsesplast. Tepper, duker o.l pakkes inn etter egnet metode og leveres enten rullet i plast eller brettet i egnet papir.

1.4 Ved spesiell behandling og flekkfjerning kan du levere disse klærne ved siden av, eller i egen pose som du legger i vaskebudet.no-sekken du fikk av oss ved oppstart, og gi sjåføren beskjed når han henter, eller send oss mail om det er noe vi trenger å vite. Klærne vil da bli behandles utenom og med ekstra flekkfjerning. Klær som inneholder ekskrementer, urin, mye blod eller oppkast vil ikke bli behandlet uten særskilt avtale, og et tilleggsgebyr vil tilkomme ut i fra behandling. Leverer du inn klær med ekskrementer, oppkast, urin eller blod MÅ dette også gis beskjed om ved innlevering, enten til sjåføren eller ved e-post til service@vaskebudet.no. Minimum ekstra tillegg for behandling av klær med oppkast og/eller ekskrementer, urin og blod er kr 99,- pr kg.

2.0 GARANTI:

Feil kan forekomme, og det skal ikke du belastes eller lide for.

2.1 Skulle det være noe ved leveringen som mangler, eller at resultatet ikke holder en normal standard som avtalt, vil vi selvfølgelig gi deg en erstatning. Verdien på et ødelagt plagg vil regnes ut i fra en erstatningstabell utarbeidet mellom forbrukerrådet og Norges Renseri og Vaskeriforening (NRV). Vi tar forbehold om at slitasjeskader, skader på glidelåser, og løse gjenstander som f.eks knapper ikke dekkes av oss. Vi behandler alltid plaggene etter vaskeanvisning. Skulle det mangle vaskeanvisning får plagget den mest skånsomme behandlingen ut i fra type tekstil. Alle plagg som leveres inn til oss vasket på kundens eget ansvar. Er det plagg du er veldig redd for, så anbefaler vi at dette ikke leverer inn sammen med skittentøyet, men leveres ved siden av som et eget plagg som krever spesialbehandling, eller ikke leveres inn i det hele tatt. Skulle det oppstå skader på plagg som er behandlet etter vaskeanvisning er dette en reklamasjon mot kjøpsstedet/produsenten av plagget og ikke mot Vaskebudet.no. Skulle vår tjeneste ikke være tilfredstillende i forhold til hva vi har lovet, vil vi selvfølgelig refundere eller kreditere deretter. Men, vi må få beskjed om problemet senest innen 48 timer etter siste levering, og ta gjerne et bilde av feilen og send det til oss pr mail – service@vaskebudet.no. Eller ring oss på 22227367 og informer oss om feilen/mangelen, så kommer vår uniformerte sjåfør og befarer plagget og registrerer klagen.

2.2 Henter eller leverer vi for få ganger, ikke til avtalt tid eller at du skulle få feil størrelse på sekkene ved oppstart i forhold til bestillingen din, gi oss beskjed så kompenserer vi deg på neste levering eller på neste faktura. Får du større sekker eller flere leveringer enn det du har bestilt, kan du ta det imot med god samvittighet. Feilen er vår, og du vil ikke bli belastet.

3.0 VILKÅR

Ved inngåelse av en enkelt levering, en pakkeløsning eller løpende abonnement hos Vaskebudet.no, samtykker du til følgende vilkår:

3.1 Vaskebudet.no er en tjeneste for henting, behandling og levering av klesvask og rens på døren. Vår tjeneste pr i dag er kun Oslo og store deler av Akershus. Ta kontakt for å se om vi kan levere til ditt område. Alle tekstiler som krever annen behandling enn vask, tørk og brett faller utenfor selve pakkeløsningen og blir priset og betales/faktureres etter egen prisliste. Leveringstiden på slike tekstiler kan også variere noe etter hvilken type behandling tekstilet krever, men normalt blir slike tekstiler levert sammen med neste faste levering av klesvask. (f.eks behandling av skinn, tepper overmadrasstrekk, brudekjoler m.m kan kreve noe lenger leveringstid. Normalt 1-2 uker). Bestiller du vår tjeneste på klesvask kan du selv velge mellom enkeltlevereranser, 4-ukers pakkeløsninger eller løpende abonnement. Alle alternativer er helt uten bindingstid. Om du velger en 4-ukers pakkeløsning eller et løpende abonnement kan du pause bestemte leveringer/uker og fritt avslutte kundeforholdet, forutsatt at endringene foretas i samsvar med punkt 3.4. Endringer eller inaktivering av abonnementet foretas via e-post til service@vaskebudet.no. Endringer må være sendt innen 2 virkedager før neste faste leveringsdag. Leveringsdager kan utsettes og endres, men ikke fremskyndes.

3.2 Abonnementet kan følges på «Min konto». Innloggingsdetaljer utsendes per e-post når du blir registrert i vårt register. Du er selv ansvarlig for å melde ifra dersom du ikke mottar e-post ved registrering.

3.3 Som kunde er du 18 år eller eldre, myndig og har full juridisk rett til å inngå en avtale med en annen part.

3.4 Du er selv ansvarlig for å foreta ønskede endringer. Alle endringer må foretas innen 2 virkedager før neste levering.

3.5 Du står selv ansvarlig for å kontrollere innhold ut ifra hva du har levert, og avtalt kvalitet. Har du levert rensetøy eller andre løse tekstiler som faller utenfor pakkeløsninger, så må manglene meldes fra om innen 24 timer etter levering.

3.6 Det er viktig at adresse- og leveranseopplysninger er korrekte. Våre sjåfører ringer alltid på døren ved levering. Dersom ingen er hjemme, ringer de på registrert telefonnummer. Får sjåføren fremdeles ikke tak i deg, vil leveransen settes igjen på avtalt sted dersom sjåføren anser det som forsvarlig. Bor du i blokk eller en boenhet med flere innganger, kan vi bli nødt til å ta med leveransen din i retur. I de tilfeller der leveransen er satt igjen ved leveringsadressen din etter avtale, er ansvaret overdratt til deg. Dersom det ikke er forsvarlig å sette igjen leveransen, vil du få beskjed via din registrerte e-postadresse og den tas med i retur. Du vil bli belastet/etterfakturert kr 79,- for medgått tid og at sjåføren må komme tilbake en senere anledning.

3.7 Våre sjåfører innehar brede kunnskaper om vask og rens av tekstiler. Du kan spørre dem om ting du lurer på. De innehar derimot ikke oversikt over dine tidligere bestillinger eller andre innleveringer enn det de har med seg. Alle spørsmål om ditt løpende abonnement eller bestilling ber vi deg om å kontakte oss om via e-post service@vaskebudet.no eller ringe 22227367.

3.8 Ved uforutsette hendelser som trafikkulykker, ekstreme værforhold og lignende (force majour), kan det oppstå forsinkelser og dermed bli levert utenfor avtalt leveringstidspunkt.

3.9 Du kan velge mellom e-postfaktura eller kortbetaling/kontant ved levering.

3.10 Betalingsløsning på nettsiden kommer snart.

3.11 Velger du å betale med e-postfaktura, vil denne utsendes til din registrerte e-postadresse samme uke som bestillingen finner sted. Betalingsfristen vil være minimum 14 dager etter bestillingsdato. E-postfaktura er kun et alternativ ved bestilling av pakkeløsninger og løpende abonnement.

3.12 Kunden er selv ansvarlig for at betalingsdetaljene er korrekte og oppdaterte dersom kortet er stjålet, utgått på dato eller lignende. Vi tar forbehold om kredittsjekk og eventuelt utestående fordringer hos kunden.

3.13 I de tilfeller der Vaskebudet.no tilbyr nye kunder særskilt introduksjonspris, kan tilbudet kun benyttes én gang per husstand. Det vil si at du ikke kan avslutte ditt abonnement eller pakkeløsning, for så å registrere deg på nytt. Etter første leveranse løper et eventuelt abonnement med leveranser til ordinærpris.

3.14 Vaskebudet.no forbeholder seg retten til å innstille leveranser som følge av større utestående beløp tilknyttet kundeforholdet.

3.15 Vaskebudet.no tillater seg å foreta endringer tilknyttet tjensten. For eksempel som følge av økt varekostnad. Ved prisendring eller vesentlige forandringer som betreffer tjenestens innhold, vil berørte kunder opplyses per SMS, e-post eller telefon minst to uker før endringen trer i kraft.

3.16 Vaskebudet.no kan sende e-poster og tekstmeldinger til aktive og inaktive kunder med informasjon om produktet, tilbud og lignende.

3.17 Kunden har angrerett. Dersom du ønsker å kansellere avtalen må du ta kontakt med service@vaskebudet.no. Fristen står i samsvar med punkt 3.4, jf. Angrerettloven § 22.

3.18 Klager tilknyttet eventuelle mangler/feil i forhold til må sendes til service@vaskebudet.no i løpet av 24 timer etter leveringen har funnet sted.

3.19 Dersom kunder eller potensielle kunder ønsker å reservere seg mot å motta markedsføringshenvendelser, vil dette bli respektert.
4.0 Organisasjon

4.1 Vaskebudet.no er et konsept som er eiet og driftet av Smart Rens AS.
Firmaet er registrert i Brønnøysundregistrene under bransje:”Vaskeri og renseri”, og innehar organisasjonsnummeret 914 078 547